Life isn't about to waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain

I got life, I got love
I got faith and that's enough
We feel sorrow, we feel pain
But there's sunshine after rain
So I'm alright ,you'll be fine, take it one day at time
So I'm alright, said you'll be fine, take it one day at time
vad som än händer står jag kvar. vad som än sker finns jag där. hur de än blir kommer du aldrig bli oälskad. faller du tar vi i mot dig. tänker du stiga så stiger vi med dig. om kärlek vore möjligheter skulle jag ge dig magi så du kunde gör det omöjliga, har gett dig så mycke av allt och har fortfarande mycke att ge. livet är ingen dans på rosor utan mer som en dans på legobitar, men tillsammans kan vi bygga nåt stort av dem istället för att trampa på dem. du är bara 14 år så livet är inte slut i morgon även fast hjärtat kan göra så ont att du tror att den ska punkteras på plats.tillslut är vi där, även fast resan dit kan och kommer bli de tuffaste du varit med om så kommer du tacka dig själv för att du inte gav upp. antingen kämpar vi oss dit hand i hand eller så släpar jag dig dit, vill se dig lycklig igen, se dina ögon lysa precis som dina kan göra och dina näsborrar fladdra när du ljuger om nåt fjantigt som du skäms över som vi skrattar åt. allt är för seriöst nu, det seriösa tar över, men allt detta går inte att skämta sig igenom, det är en kamp mellan mycket: ångest, frihet, tvång, tvångstankar, frid och tillit. saker jag inte kan rå nånting om, saker jag inte kan beskydda dig ifrån. du är min lilla syster, de är ju tänkt att det är jag som ska stå ett stenkast ifrån dig så jag snabbt kan puckla på den som försöker göra dig illa eller såra dig, men hur blir det när det är dig själv som gör dig illa? jag kan inget göra, jag få stå och se på, allt spelas upp som en film, filmen är i 3D eftersom allt blir så nära men fortfarande så långt bort, skyddat innuti tvn ligger Mr.Urban och skrattar åt mig. men dagen kommer då jag ska stoppa in han i torktumlaren med en sten och köra på max, exakt som han gjort med dig, med mig och med våran familj. tyvärr är denna Urban inte fysiskt existerande så han kommer aldrig få lida som vi har fått göra, men han ska väck. men jag vet att du är stark, tyvärr är du stark åt fel håll, det gäller bara att hitta rätt väg. when nothing goes right, go left typ. jag älskar dig, mamma och pappa gör det med, lika så Josefina, Casper och Kajsa, alla i din omgivning gör det, sluta va så komplicerad, livet är inte så komplicerat, de blir vad man gör de till. tillsammans nu och föralltid och långt efter det med. [LOVE]

kommentera här
Postat av: Faster aster

❤❤❤ Ni är dom finaste brorsbarn man kan ha! Ge aldrig upp hur mycket ni än möter på nån av er! Det finns alltid mer styrka att hämta runt hörnet än om man inte ser det för stunden. Ha en fin fredag :)

2013-03-22 @ 06:19:04
URL: http://ejvilina.blogg.se
Postat av: E M E L I E

jag älskar dig<33

2013-03-22 @ 07:32:54
URL: http://emelieroberg.webblogg.se
Postat av: madde

Åååh så fint och sant skrivet! tårarna rinner,man ska som sagt var Aldrig ge upp <3

2013-03-22 @ 08:01:47

kommentera inlägget här:

Namn:
skriver du ofta?

e-postadress: (publiceras ej)

din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0